Tennislessen

Heb jij interesse in tennisles?
Stuur mij een bericht via het contactformulier.

Informatie over de lessen:
Het zomerseizoen loopt van april t/m augustus, aantal lesweken 20.
Het winterseizoen loopt van oktober t/m maart, aantal lesweken 22.

Heb jij geen tijd of mogelijkheid om een heel seizoen les te nemen? Adrian Tennis is flexibel in het aantal lessen en de mogelijkheden ervan.

De kosten voor de lessen zijn afhankelijk van het seizoen, de groepsgrootte en het aantal lessen.

Les mogelijkheden zijn: Privéles, Duoles, 3 t/m 6 persoon groepsles

 

Informatie over de inhoud van de lessen:
(KNLTB applicatiecursussen die zijn gevolgd door Adrian Tennis)

Tenniskids

Deze cursus biedt de jongsten tennissers de mogelijkheid om in hun eigen ‘fantasie’ wereld het tennisspel te ontdekken.

Zo is er aangepast materiaal zoals de rode bal (kinderen van 5 tot en met 9 jaar), de oranje bal (kinderen van 8 tot en met 11 jaar) en de groene bal oftewel stipbal (kinderen van 10 tot en met 12 jaar). Naar mate de kleur verandert, wordt de bal steeds harder en kleiner, tot de kinderen uiteindelijk met de ‘echte’ gele bal leren tennissen.

Ook is er een aangepast speelveld; zo spelen kinderen met de rode bal in de servicevakken, met de oranje bal op driekwart veld en de kinderen met de groene bal op het hele veld.

Dit alles is ontwikkeld om het tennisspel ‘op jouw eigen leeftijd’ leuk, interessant en vooral niet te moeilijk te maken. Ook zijn de Tenniskids lessen spelenderwijs opgebouwd om de motorische en balvaardige ontwikkeling van de kinderen optimaal te verbeteren en vooral om het plezier van het tennissen te laten ervaren.

Wil je meer te weten komen over Tenniskids surf dan naar: www.tenniskids.nl

Motorisch leren

De visie van motorisch leren is: plezier, uitdaging en spelend leren. Ik noem motorisch leren ook wel het ‘tenniskids voor volwassenen’ (spelenderwijs leren). Door een bepaald doel te stellen in je les, laat je jouw leerlingen zelf ervaren (zelfcoaching) welke slagkeuze en slagenpatroon zij nodig hebben om het doel te bereiken. Ik ga niet uit van een ideale techniek voor alle leerlingen, maar dat elke tennisser uniek is en zijn eigen invulling(en) heeft over zijn manier van het tennisspel. Hierbij worden de leerlingen door mij zo optimaal mogelijk begeleid in het uitbreiden van deze doelen om uiteindelijk een completere tennisser/ster te worden.

Het belangrijkste aspect is:

Het plezier in tennissen staat voorop en de leerling staat centraal; niet de leraar!

 

Cardio Tennis

 

Comments are closed